feedburner
Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

feedburner count TwitterCounter for @nimzoindy

Dewan Rakyat 24/06/2008

Labels:

Hari ini, Dewan Rakyat kecoh lagi. Debat antara wakil BN Dato' Tajuddin dengan Khalid Samad Pas diselang selikan dengan wakil keadilan, Gobalakrisnan. Dato' Ahmad Shaberry aka Menteri Penerangan kena belasah lagi. Ini berikutan kenyataan Shaberry menipu dalam satu laporan akhbar tempatan.

Menteri Besar Penang, Lim Guan Eng mengajukan soalan kenapa para wartawan dipinggirkan untuk menjalankan tugas & memberi laporan tentang ape yang berlaku di dalam Dewan. Beliau juga mengajukan soaalan kepada Perdana Menteri & dijawab oleh Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz tentang isu rasuah dr thn 90-an. Sebanyak 13,309 siasatan yang telah dilakukan oleh BPR dari tahun 1990 sehinnga April 2008 yang melibatkan jumlah rasuah sebanyak RM270471882.40. (Banyak juga tu, lebih kurang RM15 juta setahun)





Lim Guan Eng menambah, Morgan Standly, melaporkan rasuah di Malaysia berjumlah usd1 Billion. Ini bermakna siasatan yang dijalankan oleh pihak BPR hanyalah meliputi kurang ¼ dari jumlah keseluruhan.

Sementara itu, Khairy Jamaluddin (BN-Rembau) menghangatkan lagi suasana dengan mempersoalkan jenayah rasuah oleh Menteri Besar Selangor.



0 comments:

Post a Comment